Kaikki uutiset

Petri Hakanen nimitetty UPM:n Uruguayn kehitysprojektin johtajaksiAnni Pakkala, Tulus Oy2017-12-01T12:00:00Z<p>​(UPM, Helsinki, 1.12.2017 klo 08&#58;30 EET) - <strong>Petri Hakanen</strong> on nimitetty UPM&#58;n Uruguayn kehitysprojektin johtajaksi 1.3.2018 alkaen. Tällä hetkellä hän vastaa UPM&#58;n Specialty Papers ENA -liiketoiminta-alueesta.</p><p class="hugin">UPM&#58;n Uruguayn kehitysprojektin nykyinen johtaja <strong>Jaakko Sarantola</strong> jää eläkkeelle 1.6.2018 alkaen yli 35 vuoden työuran jälkeen UPM&#58;ssä.</p><p class="hugin"><strong>Lisätietoja antaa&#58;</strong><br class="hugin">Johtaja Heikki Vappula, UPM Biorefining.<br class="hugin">Yhteydenotot&#58; UPM, Mediasuhteet, puh. 040 588 3284, <a class="hugin" href="mailto&#58;media@upm.com" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">media@upm.com</font></span></a> </p><p class="hugin"><strong>UPM, Mediasuhteet</strong> <br class="hugin">ma-pe klo 9-16<br class="hugin">puh. 040 588 3284<br class="hugin"><a class="hugin" href="mailto&#58;media@upm.com" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">media@upm.com</font></span></a></p><p class="hugin"><strong>UPM</strong> <br class="hugin">Biometsäteollisuuden edelläkävijänä rakennamme kestävää, innovaatiovetoista ja kiinnostavaa tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella&#58; UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. UPM tarjoaa kestäviä ja turvallisia ratkaisuja kasvavaan maailmanlaajuiseen kulutukseen. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Yhtiössämme työskentelee noin 19 300 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM&#58;n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - <a class="hugin" href="http&#58;//www.upm.fi/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">www.upm.fi</font></span></a></p><p class="hugin">Seuraa UPM&#58;ää&#58; <a class="hugin" href="https&#58;//twitter.com/UPM_News" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Twitter</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.linkedin.com/company/upm-kymmene" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">LinkedIn</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.facebook.com/UPMGlobal" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Facebook</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.youtube.com/user/upmdotcom" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">YouTube</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.instagram.com/upmbiofore/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Instagram</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.upmbiofore.fi/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">upmbiofore.fi</font></span></a></p><p><a href="http&#58;//hugin.info/165629/R/2153188/827006.jpg" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Petri Hakanen UPM</font></span></a></p>GP0|#80f66fc0-c60d-4e2c-a1ed-b7e454bfdf4d;L0|#080f66fc0-c60d-4e2c-a1ed-b7e454bfdf4d|Press release;GTSet|#5f3597d4-e212-42ee-96a2-2301e0ef108baspx
UPM:n ja Uruguayn hallituksen välinen investointisopimus luo kilpailukykyiset paikalliset toimintaedellytykset mahdolliselle uudelle sellutehtaalle UruguayssaAnni Pakkala, Tulus Oy2017-11-08T11:00:00Z<p class="hugin">(UPM, Helsinki/Montevideo 8.11 klo 00.15 EET) - UPM ja Uruguayn hallitus ovat allekirjoittaneet investointisopimuksen, joka luo paikalliset edellytykset mahdollisen sellutehdasinvestoinnin toteuttamiselle. Sopimus määrittelee molempien osapuolten roolit, sitoumukset, aikataulun sekä keskeiset kysymykset, joista on sovittava ennen lopullista investointipäätöstä.</p><p class="hugin">Sopimus määrittelee toimintaedellytykset, jotka tarvitaan maailmanluokan sellutehdasprojektin toteuttamiseksi. Tehtaan sijaintipaikka olisi Paso de los Torosin kaupungin läheisyydessä Duraznon maakunnassa Keski-Uruguayssa.</p><p class="hugin">Vakaa ja ennustettava toimintaympäristö on edellytys pitkän aikavälin teolliselle toiminnalle. Sen tukemiseksi on sovittu lukuisista toimenpiteistä, jotka kohdistuvat alueelliseen kehittämiseen, ympäristöön, metsätalouteen, maankäytön suunnitteluun sekä työvoima- ja energiakysymyksiin.</p><p class="hugin"><strong>Infrastruktuurin kehittäminen avainasemassa</strong></p><p class="hugin">Hallitus kehittää rata- ja tieverkostoa kilpailuttamalla rakennustyöt sekä verkoston pitkän aikavälin kunnossapidon. Hallituksen kokonaisinvestoinnin on raportoitu olevan noin miljardi Yhdysvaltain dollaria. Investointi on välttämätön tehokkaan logistisen infrastruktuurin luomiseksi Uruguayn sisämaassa. Lisäksi hallitus edistää toimiluvan myöntämistä rautatieyhteyden päässä sijaitsevalle, selluun erikoistuneelle terminaalille Montevideon satamassa. Näin varmistetaan vientisataman toiminta- ja kilpailukyky.</p><p class="hugin">Lupaprosessien toteuduttua hallitus myöntää tehtaalle vapaakauppa-alueen aseman, mikä on välttämätöntä kilpailukyvyn varmistamiseksi kansainvälisillä markkinoilla.</p><p class="hugin">UPM toteuttaa teknisen esiselvityksen ja lupaprosessin tehtaalle, jonka vuosituotantokapasiteetti on noin kaksi miljoonaa tonnia markkinaeukalyptussellua. Alustava arvio tehtaan rakentamisen investointikustannuksista on noin kaksi miljardia euroa. </p><p class="hugin">Projektin onnistuminen edellyttää lisäksi tehdasalueen ulkopuolisia investointeja plantaasimaahan, metsätalouteen, metsätieverkostoon, taimitarhaan, metsäkoneisiin ja -kuljetuskalustoon, rautatiekalustoon, vientiterminaaliin sekä koulutukseen.</p><p class="hugin">&quot;Vankka infrastruktuuri on teollisen kehityksen perusedellytys. Tämä sopimus ja sovittu aikataulu kertovat Uruguayn hallituksen vakaasta tahtotilasta. Sopimus luo perustan UPM&#58;n suunnitelmalle modernin sellutehtaan rakentamiseksi&quot;, sanoo UPM&#58;n Uruguayn kehityksestä vastaava johtaja <strong>Jaakko Sarantola</strong>.</p><p class="hugin"><strong>Vastuullisesti tuotetun sellun globaali kysyntä jatkaa vahvaa kasvua</strong></p><p class="hugin">&quot;Kilpailukykyinen maailmanluokan sellutehdas edellyttää vankkaa puuhuoltoa, hyvin toimivaa logistista infrastruktuuria ja tehokasta tuotantoa. Suunnitteilla olevan tehtaan ympäristösuorituskyvyn varmistavat pätevä ja sitoutunut henkilöstö sekä paras käytettävissä oleva teknologia. Tehdas puuhuoltoineen ja siihen liittyvät muut toiminnot työllistäisivät käynnistyksen jälkeen 8 000 henkilöä lisää UPM&#58;n koko arvoketjussa Uruguayssa. Tehtaan positiiviset vaikutukset olisivat merkittävät Keski- ja Luoteis-Uruguayn alueella.&quot; </p><p class="hugin">&quot;Allekirjoitus vahvistaa, että siirrymme nyt suunnitellun hankkeen valmistelussa toiseen vaiheeseen, joka kestää arviolta 1,5-2 vuotta. Lopullisen investointipäätöksen näkökulmasta on erittäin tärkeää, että infrastruktuurihankkeiden toteutus etenee merkittävästi&quot;, sanoo Sarantola. </p><p class="hugin">&quot;Maailman megatrendit tukevat sellun kysynnän vahvaa kasvua. UPM&#58;n asiakkaat arvostavat Uruguayn eukalyptussellun tasaista laatua, minkä vuoksi maa voisi olla kilpailukykyinen vaihtoehto UPM&#58;n vastatessa 2020-luvun odotuksiin sellumarkkinoilla. Mahdollinen uusi kapasiteetti Uruguayssa tukisi UPM&#58;n monipuoliseen kuituvalikoimaan pohjautuvaa strategiaa. Palvelemme asiakkaita kasvavissa lopputuotesegmenteissä, kuten hygienia-, pakkaus- sekä erikoispapereissa&quot;, sanoo Sarantola.</p><p class="hugin"><strong>Lisätietoja antavat&#58;</strong><br class="hugin">Johtaja Heikki Vappula, UPM Biorefining<br class="hugin">Yhteydenotot&#58; UPM, Mediasuhteet, puh. 040 588 3284, <a class="hugin" href="mailto&#58;media@upm.com" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">media@upm.com</font></span></a><br class="hugin">Uruguayssa&#58; Johtaja Jaakko Sarantola, UPM, Uruguayn kehitys<br class="hugin">Yhteydenotot&#58; Burson Marsteller (+598 0) 2 623 28 70</p><p class="hugin"><strong>Toimituksille tiedoksi </strong><br class="hugin">Heinäkuussa 2016 UPM käynnisti keskustelut Uruguayn hallituksen kanssa koskien paikallisia edellytyksiä pitkän aikavälin teollisesta kehityksestä maassa. Ensimmäisen valmisteluvaiheen keskustelujen tavoitteena oli päästä sopimukseen paikallisista investointiedellytyksistä ja infrastruktuurin kehittämishankkeista. Sopimus allekirjoitettiin 7. marraskuuta 2017.</p><p class="hugin">Tämän jälkeen toinen valmisteluvaihe muodostuu teknisestä esiselvityksestä, kilpailutus- ja lupaprosesseista sekä merkittävästä etenemisestä ensimmäisessä vaiheessa sovittujen infrastruktuurihankkeiden toteuttamisessa. Kaikista keskeisistä kysymyksistä on sovittava ennen mahdollista lopullista investointipäätöstä. Toisen vaiheen arvioidaan kestävän 1,5-2 vuotta.</p><p class="hugin">Jos nämä kaksi valmisteluvaihetta saadaan onnistuneesti päätökseen, UPM käynnistää yhtiön tavanomaisen arviointi- ja valmisteluprosessin koskien sellutehdasinvestointia.</p><p class="hugin"><strong>UPM, Mediasuhteet</strong> <br class="hugin">ma-pe klo 9-16<br class="hugin">puh. 040 588 3284<br class="hugin"><a class="hugin" href="mailto&#58;media@upm.com" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">media@upm.com</font></span></a></p><p class="hugin"><strong>UPM Uruguayssa</strong><br class="hugin">UPM&#58;n toimintaan Uruguayssa kuuluvat Fray Bentosin sellutehdas, puunviljelystä ja -hankinnasta vastaava yhtiö UPM Forestal Oriental ja sen kaksi taimitarhaa sekä UPM&#58;n säätiö.</p><p class="hugin">UPM Forestal Oriental hallinnoi noin 250 000 hehtaaria puunviljelyyn soveltuvaa maata, mukaan lukien yhtiön omat sekä Fomento-ohjelman kumppanuustuottajien maat. Kaikki UPM&#58;n puuviljelmät ovat sertifioituja. </p><p class="hugin">Fray Bentosin sellutehdas valmistui vuonna 2007 ja on edelleen yksi maailman tehokkaimmista ja moderneimmista tehtaista. Sen vuosituotantokapasiteetti on 1,3 miljoona tonnia eukalyptussellua, jonka raaka-aine on vastuullisesti hoidetuilta paikallisilta puuviljelmiltä hankittua lähipuuta. Sellun lisäksi Fray Bentos on merkittävä bioenergian tuottaja noin 8% osuudella maan energian kokonaistuotannosta.</p><p class="hugin">Vuonna 2006 perustettu UPM&#58;n säätiö edistää maaseudun elinvoimaisuuttaa koulutukseen, yrittäjyyteen ja elämänlaadun parantamiseen keskittyvien hankkeiden kautta yhteistyössä paikallisten toimijoiden kanssa.</p><p class="hugin">UPM&#58;n työllistää Uruguayssa suoraan ja välillisesti noin 7 000 henkilöä. Yhtiön toiminnan vaikutus maan bruttokansantuotteeseen on 1,4 %. <a class="hugin" href="http&#58;//www.upm.uy/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">www.upm.uy</font></span></a></p><p class="hugin"><strong>UPM</strong> uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella&#58; UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 300 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM&#58;n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - <a class="hugin" href="http&#58;//www.upm.fi/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">www.upm.fi</font></span></a></p><p class="hugin">Seuraa UPM&#58;ää&#58; <a class="hugin" href="https&#58;//twitter.com/UPM_News" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Twitter</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.linkedin.com/company/upm-kymmene" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">LinkedIn</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.facebook.com/UPMGlobal" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Facebook</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.youtube.com/user/upmdotcom" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">YouTube</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.instagram.com/upmbiofore/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Instagram</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.upmbiofore.fi/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">upmbiofore.fi</font></span></a></p>GP0|#80f66fc0-c60d-4e2c-a1ed-b7e454bfdf4d;L0|#080f66fc0-c60d-4e2c-a1ed-b7e454bfdf4d|Press release;GTSet|#5f3597d4-e212-42ee-96a2-2301e0ef108baspx
Neuvottelut Uruguayn hallituksen kanssa etenevät - avainkohdista yksimielisyysAnni Pakkala, Tulus Oy2017-05-04T10:00:00Z<div aria-labelledby="ctl00_PlaceHolderMain_RichHtmlField2_label" style="display&#58;inline;"><p>(UPM, Helsinki, 4.5.2017 klo 01.00 EET) - &quot;Uruguayn hallituksen ja UPM&#58;n väliset keskustelut infrastruktuurin kehittämisestä ja muista paikallisista edellytyksistä pitkän aikavälin teollisen kasvun edistämiseksi ovat edenneet hyvin. Olemme päässeet yksimielisyyteen useimmista avainkohdista&quot;, sanoo UPM&#58;n Uruguayn kehittämishankkeesta vastaava johtaja <strong>Jaakko Sarantola</strong>. </p><p>&quot;Joihinkin kohtiin on edelleen löydettävä ratkaisu samalla kun aloitamme kummankin osapuolen vastuut määrittelevän sopimustekstin laadinnan. Olemme keskittyneet ratkaisemaan jäljellä olevat asiat&quot;, Sarantola jatkaa.</p><div class="threeColumsContent"><p class="hugin"><strong>Toimituksille tiedoksi </strong></p><p class="hugin"><a class="hugin" href="http&#58;//www.upm.fi/UPM/Uutishuone/uutiset/Pages/UPM-harkitsee-vaihtoehtoja-pitkan-aikavalin-kehitykselle-Uruguayssa---Logistisen-001-Thu-14-Jul-2016-00-48.aspx" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Heinäkuussa 2016</font></span></a> UPM käynnisti keskustelut Uruguayn hallituksen kanssa koskien paikallisia edellytyksiä pitkän aikavälin teollisesta kehityksestä maassa. Keskustelut koskivat muun muassa infrastruktuurin kehittämistä.</p><p class="hugin">Ensimmäisen valmisteluvaiheen keskustelujen tavoitteena on ollut päästä sopimukseen paikallisista investointiedellytyksistä ja infrastruktuurin kehittämishankkeista.</p><p class="hugin">Tämän jälkeen toinen valmisteluvaihe muodostuisi teknisestä esiselvityksestä, lupaprosessista sekä merkittävästä edistyksestä ensimmäisessä vaiheessa sovittujen infrastruktuurihankkeiden toteutuksessa. Toisen vaiheen arvioidaan kestävän 1,5-2 vuotta.</p><p class="hugin">Jos nämä kaksi valmisteluvaihetta saadaan onnistuneesti päätökseen, UPM käynnistäisi yhtiön tavanomaisen arviointi- ja valmisteluprosessin koskien mahdollista sellutehdasinvestointia.</p><p class="hugin">UPM-Kymmene Oyj<br class="hugin">Pirkko Harrela<br class="hugin">Johtaja, Sidosryhmäsuhteet</p><p class="hugin"><strong>UPM, Mediasuhteet</strong> <br class="hugin">ma-pe klo 9-16<br class="hugin">puh. 040 588 3284<br class="hugin"><a class="hugin" href="mailto&#58;media@upm.com" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">media@upm.com</font></span></a></p><p class="hugin"><strong>UPM</strong> uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella&#58; UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 300 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM&#58;n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - <a class="hugin" href="http&#58;//www.upm.fi/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">www.upm.fi</font></span></a></p><p class="hugin">Seuraa UPM&#58;ää&#58; <a class="hugin" href="https&#58;//twitter.com/UPM_News" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Twitter</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.linkedin.com/company/upm-kymmene" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">LinkedIn</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.facebook.com/UPMGlobal" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Facebook</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.youtube.com/user/upmdotcom" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">YouTube</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.instagram.com/upmbiofore/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Instagram</font></span></a> | <a class="hugin" href="https&#58;//www.upmbiofore.fi/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">upmbiofore.fi</font></span></a></p></div></div>GP0|#80f66fc0-c60d-4e2c-a1ed-b7e454bfdf4d;L0|#080f66fc0-c60d-4e2c-a1ed-b7e454bfdf4d|Press release;GTSet|#5f3597d4-e212-42ee-96a2-2301e0ef108baspx
UPM harkitsee vaihtoehtoja pitkän aikavälin kehitykselle UruguayssaAnni Pakkala, Tulus Oy2016-07-13T10:00:00Z<div aria-labelledby="ctl00_PlaceHolderMain_RichHtmlField2_label" style="display&#58;inline;"><div aria-labelledby="ctl00_PlaceHolderMain_RichHtmlField2_label" style="display&#58;inline;"><div class="threeColumsContent"><p>(UPM, Montevideo, 13.7.2016 klo 18.45 GMT-3, 14.7.2016 klo 00.45 EET) - UPM aloittaa keskustelut Uruguayn hallituksen kanssa logistisen infrastruktuurin kehittämisessä. Keskustelut sisältävät rautatie- sekä maantieyhteydet, jotka ovat tällä hetkellä keskeinen haaste merkittävän mittakaavan teollisen toiminnan perustamiselle Uruguayn sisäosiin sekä yhteyksille syväsatamaan.<br><br>&quot;Uruguayhin sopii kolmas viimeisintä teknologiaa ja tunnustettua ympäristösuorituskykyä omaava sellutehdas, jos logistista infrastruktuuria parannetaan tukemaan vientiin suuntautunutta liiketoimintaa. Jos nämä haasteet voidaan ratkaista tulevien vuosien aikana, Uruguay voi olla kilpailukykyinen vaihtoehto arvioitaessa UPM&#58;n sellumarkkinamahdollisuuksia 2020-luvulla, sanoo UPM&#58;n Uruguayn kehityksestä vastaava johtaja <strong>Jaakko Sarantola</strong>.<br><br>UPM arvioi kuidun kysynnän kasvun jatkuvan pitkällä aikavälillä hyvänä. Maailman selluloosan kysynnän arvioidaan kasvavan noin 20 miljoonalla tonnilla 2020-luvun loppuun mennessä. Viimeisen 15 vuoden aikana sellukapasiteettia on suljettu noin 24 miljoonaa tonnia ja UPM arvioi kapasiteetin sulkemisen jatkuvan samaa tahtia. Tämä avaa mahdollisuuksia uudelle kilpailukykyiselle kapasiteetille.<br><br>&quot;Uruguay on onnistunut lyhyessä ajassa kehittämään plantaaseihin perustuvasta selluteollisuudesta vientihaaran, joka on tuonut monin tavoin myönteisiä vaikutuksia yhteiskuntaan. UPM on ollut osa Uruguayn kehittymistä jo 25 vuotta. Olemme kasvattaneet plantaasejamme Uruguayissa määrätietoisesti ja valmistautuneet uuden sellutehtaan puunhankintaan.<br><br>Olemme myös kehittäneet osaamistamme niin puuviljelmien ja teollisen toiminnan alueilla kuin myös ympäristö- ja sosiaalisen vastuun kysymyksissä. Toimintamme Uruguayssa ympäristöasioissa ja kestävän kehityksen osalta on ollut suuntaa näyttävää. UPM&#58;n fokus ja sitoutuminen näihin asioihin jatkuu myös kaikessa tulevassa toiminnassa.<br><br>&quot;Arvioimme kasvuvaihtoehtoja eri puolilla maailmaa. Uruguayn mahdollisuudet ovat hyvin linjassa multifibre-kasvustrategiamme kanssa. UPM on yksi harvoista toimijoista sellumarkkinoilla, joka voi tarjota sekä pitkä- että lyhytkuituista sellua laajalle asiakaskunnalle. Tulevaisuuden kapasiteetti, yhdessä UPM&#58;n neljän maailmanluokan sellutehtaan kanssa, voisi palvella asiakkaitamme kasvavissa kuluttaja- ja teollisissa loppukäyttötuotteissa kuten pehmopaperit, pakkaustuotteet, erikoispaperit ja kartongit&quot;, sanoo Sarantola.<br><br><strong>Lisätietoja antaa&#58;<br></strong>Burson Marsteller Montevideo +598 2623 28 70</p><p><strong>UPM, Mediasuhteet <br></strong>puh. 040 588 3284<br>ma-pe klo 9-16<br><a href="mailto&#58;media@upm.com"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">media@upm.com</font></span></a><br><br><strong>UPM</strong> uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella&#58; UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM&#58;n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - <a href="http&#58;//www.upm.fi/"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">www.upm.fi</font></span></a><br><br>Seuraa UPM&#58;ää&#58; <a href="https&#58;//twitter.com/UPM_News" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Twitter</font></span></a> | <a href="https&#58;//www.linkedin.com/company/upm-kymmene" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">LinkedIn</font></span></a> | <a href="https&#58;//www.facebook.com/UPMGlobal" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Facebook</font></span></a> | <a href="https&#58;//www.youtube.com/user/upmdotcom" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">YouTube</font></span></a> | <a href="https&#58;//www.instagram.com/upmbiofore/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">Instagram</font></span></a> | <a href="https&#58;//www.upmbiofore.fi/" target="_blank"><span style="text-decoration&#58;underline;"><font color="#0066cc">upmbiofore.fi​</font></span></a></p></div></div><div class="threeColumsContent">&#160;</div></div>GP0|#80f66fc0-c60d-4e2c-a1ed-b7e454bfdf4d;L0|#080f66fc0-c60d-4e2c-a1ed-b7e454bfdf4d|Press release;GTSet|#5f3597d4-e212-42ee-96a2-2301e0ef108baspx